Odaberite neki od proizvoda iz našeg kataloga i dodajte u košaricu.
Montessori roditeljstvo rastući je trend u obiteljskim domovima diljem svijeta, a mnoge mame i tate preferiraju ovaj opušteni, njegujući i oslobađajući pristup razvoju svog djeteta. Montessori mantra 'slijedi dijete' posebno je ključna u igri, gdje otvorene igračke daju djeci priliku da preuzmu vodstvo u vlastitom učenju. Kako biste saznali više, pogledajte naš kratki vodič o svemu što trebate znati o Montessori igračkama.
Godine 1907. talijanska liječnica Maria Montessori razvila je revolucionarni stil obrazovanja koji je prihvatio slobodno i neovisno učenje (unutar ograničenja) za sve uzraste. Montessori metoda govori o poštovanju dječje prirodne znatiželje i interesa, nadahnjujući ih da donose vlastite kreativne izbore, a istovremeno uče iz velikog svijeta koji ih okružuje.
Montessori igračke su edukativne igračke osmišljene za poticanje učenja i razvoja kod djece temeljene na principima Montessori obrazovnog pristupa. Montessori metodu razvila je početkom 1900-ih dr. Maria Montessori i naglašavala je neovisnost, samousmjereno učenje i praktično istraživanje.
Jedno od načela Montessori pristupa je da djeca najbolje uče kada su aktivno uključena u proces učenja. Stoga su Montessori igračke dizajnirane da budu praktične i interaktivne, omogućujući djeci da istražuju i uče kroz igru. Na primjer, kocke i razni oblici se mogu koristiti za izgradnju kula, mostova i drugih građevina, pomažući djeci da razviju svijest o prostoru, vještine rješavanja problema i koordinaciju oko-ruka.
Još jedan kritični aspekt Montessori igračaka je taj da promiču neovisnost i samostalno učenje. Mnoge Montessori igračke su dizajnirane da ih djeca koriste samostalno, bez nadzora odraslih. Na primjer, set šarenih šalica može se koristiti za slaganje, sortiranje i izgradnju, omogućujući djeci da uče i istražuju svojom brzinom.
Montessori igračke također su dizajnirane da budu razvojno prikladne za djecu različite dobi i stupnja razvoja.
Montessori metoda obrazovanja usmjerena je na davanje alata i neovisnosti djeci za učenje vlastitim tempom, dok se tradicionalni stilovi fokusiraju na više formuliran pristup učitelj-učenik.
Ako želite stvoriti Montessori igraonicu, tražite igračke koje se fokusiraju na jednu po jednu vještinu, promovirajte slobodnu igru i potaknite djecu da razmišljaju svojom glavom. Ako se želite fokusirati samo na Montessori igračke, onda je možda previše kupovati i stimulirajuće igračke poput Fat Brains s puno bljeskajućih svjetala, zvukova i gumba - manje je više kada je u pitanju Montessori!
Igračke na baterije sa svjetlima i akcijom na dodir gumba nisu loše za vaše dijete, no one isprva mogu biti zanimljive, ali kada igračka obavi sav posao, vaše dijete moglo bi propustiti smislenu vezu između radnje i njezine prirodne posljedice.
Recimo da beba pritisne gumb na igrački i iz nje iskoči ljubičasta krava, svjetla bljeskaju i svira glazba - bebin mozak tada gradi mrežu neuronskih asocijacija oko te sekvence, ali sekvenca nije korisna za djetetov dugoročni razvoj. Takva igračka nije otvorena i ne odražava kako svijet stvarno funkcionira.
Nasuprot tome, igračka s otvorenim krajem poziva vaše dijete da istraži prirodne sile poput gravitacije i zamaha kotrljanjem malih autića niz cestu koju su sami sastavili. Mogu li voziti dva auta u isto vrijeme? Mogu li spriječiti da auto padne s ruba? Kotrljaju li se drugi predmeti lako kao automobili?
Ova i druga pitanja potiču na rješavanje problema kroz istraživanje. Igračke koje pokreće vlastita energija vašeg djeteta potiču ga da ostane pri problemu, dalje istražuje i gradi nove vještine.
Bebe i mala djeca prirodno su potaknuta razumjeti svijet oko sebe, stoga ih je dobro okružiti fotografijama i treplikama stvarnih objekata i životinja. Maria Montessori primijetila je da je djeci potrebno puno izlaganja predmetima koji točno predstavljaju stvarni svijet prije nego što uspiju napraviti mentalni skok do fantazije.
Malu djecu prirodno privlači ono što im je poznato: to im je utješno i uzbudljivo u isto vrijeme.
Takav je, na primjer, i interaktivni set Hey Clay Forest Animals gdje djeca sama izrađuju životinje i stvari iz prirode od gline.
Smanjenje distrakcije temeljni je dio Montessori pristupa, tako da su ove igračke obično vrlo jednostavne u smislu izgleda i onoga što rade. Montessori igračke osmišljene su kako bi pomogle djeci da se usredotoče na učenje jedne po jedne specifične vještine, poput urezivanja pravog oblika u pravu rupu ili slaganja jedne cigle na drugu bez da se prevrne. Vjeruje se da ovo pomaže dubljem učenju i razvoju.
Igračke usklađene s Montessori tehnikom pomažu vašem djetetu da se usredotoči na svladavanje jedne po jedne vještine smanjujući nepotrebna ometanja. Baš kao što previše igračaka može biti neodoljivo, previše značajki na jednoj igrački može spriječiti dublje učenje.
Igračke poput plišane hobotnice s aktivnošću na svakom pipku označenom s 1-8 može se isprva činiti poučnom, ali skakanje s jedne aktivnosti na drugu možda i neće uvelike pomoći vašem djetetu da se koncentrira. Razumijevanje bilo kojeg koncepta je teško kada nema fokusa.
To ne znači da trebate tražiti samo igračke za jednokratnu upotrebu. Umjesto toga, odaberite igračke s više mogućnosti s kojima možete raditi jednu po jednu. Na primjer, realistične figurice životinja možete djetetu predstaviti na tri različita načina:
Prvo predstavite figurice same kako biste uveli novi vokabular, na primjer: "ovo je auto."
Zatim, dok vaše dijete savladava vokabular, upotrijebite figurice za igru i pitajte svoje dijete "gdje je sada auto?"
Kasnije upotrijebite figurice kao igru spajanja tako da ih uparite s realističnim slikama.
Vaše dijete neprestano testira i eksperimentira sa svime što može dosegnuti kako bi pokušalo shvatiti svijet. Kroz igru i svakodnevne kućne aktivnosti razvijaju razumijevanje važnih pojmova poput fizike i matematike.
Montessori usklađene igračke nude konkretne mogućnosti STEM učenja. Ispuštanje oblika unutar otvora igračke Oombee cube proučavanje je uzroka i posljedice, a ti različiti oblici u slagalici potiču rješavanje problema i prostorne odnose. Istraživanje suprotnosti može naučiti vaše dijete o težini, temperaturi i teksturi.
Montessori rotacija igračaka je jednostavna, ali i učinkovita strategija koja uključuje rotiranje igračaka u igraonici vašeg malog djeteta. Ideja je posložiti 8-10 Montessori igračaka na nisku policu koju vaše dijete može doseći, a zatim ih zamijeniti s drugim igračkama svakih nekoliko tjedana.
Promjena stvari i davanje djeci prilike da biraju između svojih igračaka potiče samostalnu igru, jača njihovo samopouzdanje i smanjuje svaki rizik da im igračke budu dosadne!
Stručnjaci za Montessori smatraju da je isporuka igračke djetetu najvažnija stvar.
Predstavljanje igračaka zapravo počinje s time kako su predmeti raspoređeni u djetetovoj igraonici. Ograničeni izbori u organiziranom prostoru potiču koncentraciju, znatiželju i neovisnost. Istraživanja podupiru ovaj minimalni pristup, sugerirajući da privlačan raspored samo nekoliko igračaka može dovesti do duljih razdoblja usredotočenosti i kreativnosti. Manje opcija također stvara prilike za neovisniju igru.
Nakon što pripremite okruženje, sljedeći korak je službeno upoznavanje djeteta sa svakom novom igračkom koja stiže u igraonicu. Razmotrite ove savjete stručnjaka:
Koristite spore, pretjerane pokrete kako biste djetetu pokazali svrhu novog predmeta, govoreći malo ili nimalo riječi. Mozak vašeg djeteta naporno radi kako bi se koncentrirao na jednu po jednu stvar, stoga mu pomozite da se usredotoči na vaše ruke govoreći što je manje moguće dok modelirate kako raditi s novom igračkom.
Pokušajte ne uskakati djetetu. Umjesto toga, pričekajte i predložite novi smjer ako se čini da im je potrebno ohrabrenje: "Pitam se je li..." ili "moglo bi pomoći ako pokušaš..." Davanje djetetu prostora za istraživanje (uz malo preusmjeravanja, ako je potrebno) podržava vrsta praktičnog, samostalnog učenja o Montessori.
Nakon što djetetu pokažete kako se koristi igračkom, ponudite mu da se okrene i stavite ruke na svoje krilo dok promatrate. To omogućuje vašem djetetu da preuzme vodstvo u vlastitom učenju i modelira kako čekati na red.
Čekanje je teško za njih - a ponekad i za vas; prirodno je da im želite pomoći. Usredotočite se na promatranje djetetovog rada i dajte mu nekoliko minuta prije nego što uvedete smjenu u red: "Mogu li sada doći na red?"
Kada vaše dijete uvijek iznova radi s jednostavnim izazovom, stvara snažne veze u svom mozgu. Koliko god izgledali jednostavni, potaknite te ponovljene napore prije nego što dodate još poteškoća. Ponavljanje jednostavnog izazova, kao što je rad s naizgled jednostavnim zadatkom kao što su Montessori životinjski oblici, priprema njihove ruke za kasniji složeniji rad, poput slaganja dijelova u teže slagalice.
Kada predstavljate novu igračku, počnite tako da je imenujete točnim jezikom. Mozak vašeg djeteta žudi za novim riječima, uključujući one koje možda smatrate kompliciranima ili naprednima: "ovo je auto na četiri kotača, a ovaj drugi je motor s dva kotača."
Igračka može imati određenu svrhu koju možete predstaviti svom djetetu, ali namjena predmeta samo je početak njegovih mogućnosti učenja. Nemojte se iznenaditi ako vaše dijete pronađe potpuno novi način igre, to je sasvim u redu! :)
Ne baš. Dok Montessori igračke promiču kognitivno učenje i neovisnost, ne postoje studije koje bi mjerile je li određena igračka ili metoda učenja bolja od drugih.
Montessori igračke mogu biti bolje u nekim aspektima, ali vaše dijete također može učiti koristeći druge igračke. Različita djeca mogu imati različite potrebe za učenjem, ovisno o njihovom razvoju.
Stoga, upotrijebite svoje znanje i intuiciju kao roditelj, vaše dijete i vi ćete najbolje odlučiti, u to ne sumnjamo, a mogućnosti za igru su neograničene! :)