Odaberite neki od proizvoda iz našeg kataloga i dodajte u košaricu.
Djecu igračke privlače kao vodu zrake sunca. Čak i kad nema igračaka na vidiku, djeca će ih oblikovati od svega što im je dostupno.
Igra je neophodna za bebe, malu djecu, predškolsku i školsku djecu. Djeci je potrebno mnogo prilika da se igraju s raznim dobrim igračkama i materijalima i koriste svoju maštu. Moramo više poštivati i razumjeti svijet igre i njegovu veliku vrijednost za sve bebe i djecu (kao i za odrasle). Igračke su važan dio života svakog djeteta.
Divan je osjećaj pokloniti pravu igračku. Odabir prave igračke između mnogih mogućnosti može biti vrlo koristan i za odrasle i za dijete.
Igračke postoje od prapovijesti, a arheolozi su ih otkrivali na mjestima drevnih civilizacija diljem svijeta. Najstarija poznata igračka lutka, na primjer, stara je preko 4000 godina. Rane igračke izrađivane su od prirodnih materijala kao što su kamenje ili štapovi, ali neke su civilizacije poput starih Grka imale igračke za djecu koje su bile izrađene od gline ili terakote. Oni su pronađeni u ruševinama drevnih naselja i u drevnim grobnicama.
Igračke u davna vremena dolazile su u različitim oblicima i veličinama, uključujući igračke konje, lutke, jo-jo, društvene igre, pa čak i minijaturne lukove i strijele. Igračke su čak bile uključene u neke drevne rituale, jer su djeca u staroj Grčkoj morala ostaviti svoje igračke u hramu kao dar bogovima kada su odrasla. Postojale su i kompliciranije igračke izrađene u antičko doba, poput mehaničkih slagalica koje su bile izazov i odraslima i djeci.
U novijoj povijesti ljudi su počeli shvaćati da su igračke važne za djecu jer igraju veliku ulogu u pomaganju djetetu da razvije mnoge vještine koje će mu trebati kasnije u životu. Neke su igračke dizajnirane imajući na umu obrazovanje, kao što je slagalica, koja je izvorno stvorena da pomogne djeci u učenju zemljopisa. Konji za ljuljanje, koji su bili popularna igračka u starim danima, izvorno su dizajnirani da pomognu djeci da nauče kako održavati ravnotežu na pravom konju.
Neke igračke stvorene su i za vjerske svrhe, poput minijaturnih drvenih Noinih arki ispunjenih malim drvenim životinjama, koje su vrlo popularne. Ostale igračke dizajnirane su za igru vani kako bi potaknule djecu na aktivnost, poput zmajeva i obruča. Kako je tehnologija napredovala, igračke su se mogle stvarati s kompliciranijim pokretnim dijelovima, poput kaleidoskopa.
Nekad su se igračke izrađivale u malim radionicama, ali ubrzo su nastale cijele tvornice za proizvodnju igračaka.
Posljednjih je godina industrija igračaka narasla i uključuje stotine različitih vrsta igračaka koje koriste mnogo različitih materijala. Igračke koje su u prošlosti bile izrađene od drva ili metala sada su obično izrađene od plastike, a masovno se proizvode igračke raznih marki koje su postale popularne diljem svijeta.
Neke igračke imaju elektroničke dijelove koji im omogućuju da stvaraju buku ili svijetle, a mnoge starije vrste igračaka su modernizirane ili zamijenjene novim verzijama, kao što su drvene kocke za gradnju zamijenjene plastičnim kockama za gradnju.
Igračke postoje otkad je svijeta i vijeka. Potreba za igrom prirodna je i oduvijek je dio ljudske prirode.
Koje dobrobiti igračke daju djeci? Prvo – već od rođenja pomažu u razvoju osjetila vida, zvuka i dodira. Čak i novorođenčad primjećuje igračke – očima prate zanimljive predmete, vole dirati i slušati nove zvukove.
Drugo – kroz igru djeca uče logično razmišljanje i uče o uzroku i posljedici. Na primjer, kada njegova omiljena igračka padne na tlo, dijete prirodno uči o gravitaciji.
Igra također zahtijeva kretanje od mladih – čak i novorođenčadi. Pružajući ruke, hvatajući predmete, privlačeći se ili puzeći prema igračkama, bebe treniraju svoje mišiće i motoriku.
Igračke se već dugo smatraju važnim aspektom djetetovog razvoja, kako u smislu razvoja djetetove osobnosti didakcije tako i motorike. Postoje mnoge vrste igračaka koje potiču kreativnost i pomažu djeci da razviju svoje fizičke i mentalne vještine.
Neke od najvažnijih igračaka za djetetov razvoj su one koje potiču kreativne ili umjetničke vještine kod djece, poput kocki i gline za modeliranje. Oni se često koriste u ranom obrazovanju kako bi djeci dali odušak za kreativnost i izražavanje, a koriste se i kao dio nastavnog plana i programa u jaslicama, predškolskim ustanovama i prijemnim razredima.
Postoje neke igračke koje su napravljene posebno za podučavanje djece, uključujući igračke koje djecu uče abecedi, brojevima ili vještinama rješavanja problema. Igračke također obrazuju djecu o širim društvenim konceptima kao što su dijeljenje i uzrok i posljedica.
Kod kupnje igračaka, Mini Genie garantira kvalitetu i opravdava sve standarde kvalitete proizvoda. No, na roditelju je odgovornost kakvu će igračku odabrati za svoje dijete, hoće li djetetu ta igračka biti zanimljiva i primjerena.
Važno je slijediti savjete pri odabiru igračaka, a donosimo vam i pitanja koja bi si roditelji trebali postaviti prije odabira igračke ili dječijeg proizvoda - jer sva su djeca različita, a tko ih bolje poznaje od vlastitih roditelja?
Ta pitanja su:
Ponekad se čini da su knjige izgubile svoju privlačnost djeci (i odraslima), ali to može biti jednostavno natjecanje između tradicionalnih oblika učenja i nove elektronike koja se čini uvjerljivom.
Djeca trebaju čitati iz knjiga, slušati priče koje se čitaju naglas, ali i crtati, kreativno pisati i igrati se s mnogo različitih proizvoda (papir, glina, likovni pribor, slagalice, kocke, lutke, plišane igračke poput lutaka, glazbeni instrumenti i mnogi drugi) za optimalno učenje i za vlastiti užitak.
Elektroničke igračke, bez obzira na to koliko ih imalo, nikada ne bi trebale zamijeniti iskustvo čitanja knjige, uživanja u priči, igranja stvarnim predmetima i stvaranja vlastitim rukama, bilo da slikate prstima ili gradite kulu od blokova. Prečesto, elektronika preuzima našu pažnju i zaboravljamo komunicirati sa stvarnom osobom ili odvojiti vrijeme za razgovor.
Činjenica je da je elektronika izvrstan alat za brzu razmjenu informacija o izradi planova ili brzom slanju informacija, pa čak i igranje dobrih igrica u kratkim vremenskim razdobljima. Ali elektronika i visokotehnološke igračke ne mogu zamijeniti toliko potreban osobni kontakt i pravu ljudsku interakciju.
Primjer toga je igranje kooperativne društvene igre i zajednička obiteljska zabava, za razliku od igranja sami na računalu ili elektroničkom uređaju za igru. Društvena interakcija je ono što je najvrjednije za puni ljudski razvoj i dobrobit. Ali elektronika i visokotehnološke igračke ne mogu zamijeniti toliko potreban osobni kontakt i pravu ljudsku interakciju.
Odaberite igračke koje nude dobru ravnotežu i obogaćuju dječje vještine i kreativne mogućnosti. Uključite proizvode koji nude otvorenu igru poput blokova, fizičku igru poput loptica, šašave igračke poput utičnice u kutiji zbog zabavnih i iznenađujućih odgovora i, naravno, elektroniku koja je u ravnoteži s netehnološkim igračkama.
Razvijaju koordinaciju, poboljšavaju sitnu i krupnu motoriku te ravnotežu. Počnite s motoričkim igračkama nakon čega dodajte tricikl, bicikl, karavan ili klizaljke. Uže za skakanje i zmaj izvrsni su za zabavu na otvorenom. Uvijek provjerite je li vaše dijete spremno za aktivnost. Također, ne zaboravite vrijedna iskustva vrtlarstva, šetnje prirodom i istraživanja.
Potiču samoizražavanje. Dijete može stvarati s bojicama, bojama prstima, vodenim bojama, glinom i setovima za izradu. Djeca uče prateći upute, slijed aktivnosti i stječu zadovoljstvo dovršavanjem projekta. Ne zaboravite aktivnosti poput izrade nečeg novog s kartonskom kutijom za poticanje mašte, pjevanje ili slušanje ili stvaranje glazbe ili isprobavanje drugih kreativnih projekata.
Pridonose stjecanju znanja. Ove igračke uključuju STEM igračke, knjige, vrpce, video zapise, slagalice i društvene igre. Dijete treba čitati knjige, slušati glazbu, rješavati zagonetke i igrati se. Odvojite vrijeme za čitanje priče ili osmislite lutkarsku predstavu. Razgovarajte o programima koje ste gledali na TV-u ili nedavno posjećenom filmu. Također možete graditi zajedno s kockama i raznim građevinskim igračkama, igrati društvene igre i rješavati zagonetke.
Najbolje je djecu izložiti mnogim alternativama kako bi mogla cijeniti mnoge stilove dok oblikuju vlastite preferencije. Starija djeca imaju širok raspon interesa. I dalje uživaju u igri, ali su sposobni nositi se sa složenijim igrama, projektima, proizvodima i aktivnostima.
Puno ćete naučiti ako budete slušali što djeca vole i zašto. Možda se nećete složiti, ali shvatite te preferencije kao znak rasta njihove osobnosti i nastajanja odnosa s vršnjacima koji su iznimno važni kako sazrijevaju.
"Manje je više" dobro je pravilo kojeg se treba pridržavati – kupovina manje stvari, ali kvalitetnijih. Bolje je izbjegavati pretjerane podražaje za bebe i malu djecu.
Prvo, prilikom kupovine igračaka uvijek je dobro pripaziti na nepouzdane izvore bez navedenih sigurnosnih standarda. Čak i bez obzira na lošu kvalitetu, takvi proizvodi jednostavno mogu biti opasni! Dobro je raspitati se od kojih su materijala napravljeni (jer neki mogu biti otrovni!) ili hoće li dijelovi otpasti, što dovodi do opasnosti od ozljeđivanja vašeg mališana.
Dobro je provjeriti je li igračka prikladna za stupanj razvoja vašeg djeteta. Dobna kategorija proizvoda mora uzeti u obzir sigurnost vašeg djeteta (npr. kako bi ga zaštitili od gutanja sitnih elemenata) i njihov stupanj razvoja. Zapamtite da ne prelazite korake i dajte svom mališanu igračke koje su primjerene dobi. Trebali biste razvijati vještine pravilnim redoslijedom. Na primjer, starijoj djeci jednostavne i predvidljive igračke mogu biti dosadne jer su takve igračke primjerene za mlađu dob djeteta.
Igračke s glasnim zvukom nisu biti prikladne za malu djecu jer mogu oštetiti sluh.
Ne zaboravite da je glavna potreba vašeg djeteta kretanje. Tako treniraju svoje tijelo, razvijaju se ručno kroz dodirivanje i skupljanje predmeta te provjeru njihovih svojstava. Iskustvo svega toga također utječe na intelektualni razvoj. Djeca koja koriste elektroničke uređaje imaju ograničene mogućnosti povećanja znanja i razvoja mobilnosti. Korištenje ovakvih naprava također može rezultirati izoliranošću djeteta, kao i nepravilnim socijalnim i govornim razvojem.
Već znamo koliko je važno djetetu dati igračke koje su primjerene njegovoj dobi. Pogledajmo sada koje su igračke prikladne za određene faze razvoja djeteta.
Koje igračke su najbolje za novorođenčad? One koje su najjednostavnije moguće! Idealno bi bilo da imaju jednostavne oblike i glatke površine kao Dimple igračke. Boje su također važne – za mališane su super kontrastne boje npr. crna i bijela. Oštrina vida je kod tako male djece vrlo slaba.
Djeca mlađa od tri mjeseca još se ne mogu igrati s igračkama ili grabiti predmete. Važno je da roditelji bebama ne daju previše stimulativne igračke. U ovoj dobi svom mališanu možete samo stimulirati vid, stoga nemojte kupovati igračke koje sviraju, škripe i zvižde. Bolje je da prirodni zvukovi iz okoline dopru do vaše bebe.
Treba zapamtiti važno pravilo: kod novorođenčadi možete stimulirati samo jedno osjetilo odjednom, najviše dva. Šareni proizvodi i oni koji reproduciraju glazbu nepotrebno pretjerano stimuliraju vaše djetešce, što može rezultirati iritacijom i plačem.
Jedno od najboljih nekompliciranih i jeftinih rješenja je jednostavan balon. Napunjen helijem, vezan za krevetić i lagano se kreće, bit će lijepa atrakcija za vaše dijete.
Popularne su i plišane igračke koje ispuštaju razne zvukove koje se pričvršćuju na dječja kolica ili krevetić. Ali odaberite one koji se lagano kreću i ne ispuštaju glasne zvukove.
Vaša će beba voljeti plišane igračke u kontrastnim bojama, crno-bijele kartice s jednostavnim crtežima, zvečke i šuštave igračke. Kada vašem djetetu počnu nicati zubići, grizalice će biti neprocjenjive.
Kada vaš mališan bude star tri do šest mjeseci, pokušat će sve staviti u usta – prvo šaku, a zatim svaki predmet koji mu naiđe. U ovoj fazi, najbolje je dati im grickalice.
S otprilike četiri mjeseca vaše će dijete početi grabiti različite predmete. Dobro je poduprijeti ovu vještinu odgovarajućim proizvodima, kao što su senzorne igračke koje stimuliraju osjet dodira (s različitim teksturama i šuštavim elementima) ili lopte – vaš će mališan početi učiti otvarati i zatvarati šaku nad predmetom.
Šestomjesečno dijete počinje pokazivati više interesa za svoju okolinu i sve što se oko njega događa. U ovoj dobi super su zvečke i sve vrste instrumenata. Ovdje preporučamo da budete pažljivi pri odabiru, ali ima puno igračaka koje ispuštaju ugodne i nježne zvukove.
U ovoj fazi razvoja vaše bi dijete trebalo što više vremena provoditi na ravnoj površini, idealno na podu. Na taj će način prirodno trenirati mišiće. Edukativne i senzorne prostirke bit će vam od pomoći jer vašem djetetu pružaju puno igre, a istodobno podupiru njegov razvoj.
U ovoj dobi možete početi poticati bebu da puže. Drveni automobili su izvrsni za to. Vaše dijete će brzo usvajati motoričke vještine. Počet će se izvlačiti, penjati se, dok konačno ne počnu sigurnije stajati i napraviti prvi korak.
Kad počnu samostalno hodati, možete kupiti igračku na guranje ili bicikl s funkcijom guranja. Postoji jedan uvjet – vaš mališan mora samostalno hodati, a ne samo učiti napraviti prve korake. Igračka guralica mora biti dovoljno teška i pružati lagani otpor.
Jednogodišnjake zanimaju kocke i igračke za guranje i povlačenje ili sortiranje (u kojima guraju oblike kroz odgovarajuće rupe). Takve igre uče logičkom razmišljanju, razlikovanju i slaganju oblika, koordinaciji oko-ruka, koncentraciji i promatranju.
Igračke igraju ključnu ulogu u razvoju djeteta. Specifične igračke usmjerene su na određena područja djetetovog rasta.
Stoga, kao roditelj, trebate odabrati prikladne igračke kako bi se vaše dijete u potpunosti razvilo, ali i zabavilo kroz svoje djetinjstvo.