Odaberite neki od proizvoda iz našeg kataloga i dodajte u košaricu.
Igra je prirodan i ugodan način da djeca ostanu aktivna, budu zdrava i sretna. Slobodno odabrana igra pomaže zdravom razvoju djece i mladih. Da bi imali dobro tjelesno i mentalno zdravlje i naučili životne vještine, potrebne su im razne nestrukturirane prilike za igru od rođenja do tinejdžerske dobi. Igračke su tako ključne za djetetov razvoj i više su od obične zabave kojom se vaše dijete može zabaviti.
Igračke su prvenstveno sredstvo za učenje u ranom djetinjstvu i bitne su za svakodnevni život vašeg djeteta. Jer dječja igra nije samo zabava – ona igra vitalnu ulogu u njihovom ukupnom razvoju. Igra pridonosi njihovom kognitivnom, fizičkom, socijalnom i emocionalnom blagostanju.
Pogledajmo detaljnije zašto su igračke tako važne u razvoju djeteta.
Igračke se već dugo smatraju važnim aspektom djetetovog razvoja, kako u smislu razvoja djetetove osobnosti, tako i zbog obrazovne uloge koju igračke imaju. Postoje mnoge vrste igračaka koje potiču kreativnost i pomažu djeci da razviju svoje fizičke i mentalne vještine.
Neke od najvažnijih igračaka za djetetov razvoj su one koje potiču kreativne ili umjetničke vještine kod djece, poput mathlink kocki i Hey Clay gline za modeliranje. Oni se često koriste u ranom obrazovanju kako bi djeci dali odušak za kreativnost i izražavanje, a koriste se i kao dio nastavnog plana i programa u jaslicama, predškolskim ustanovama i prvim razredima.
Postoje neke igračke koje su napravljene posebno za podučavanje djece, uključujući igračke koje djecu uče abecedi, brojevima ili vještinama rješavanja problema kroz mozgalice. Igračke također obrazuju djecu o širim društvenim konceptima kao što su dijeljenje te uzrok i posljedica.
Igra omogućuje djeci da koriste svoju kreativnost dok razvijaju svoju maštu, spretnost te motoričku, kognitivnu i emocionalnu snagu. Ona je važna za zdrav razvoj mozga. Kroz igru se djeca u vrlo ranoj dobi uključuju i komuniciraju sa svijetom oko sebe. Igra omogućuje djeci da stvaraju i istražuju svijet kojim mogu ovladati, pobjeđujući svoje strahove dok vježbaju uloge odraslih, ponekad u suradnji s drugom djecom ili odraslima.
Dok ovladavaju svojim svijetom, igra pomaže djeci da razviju nove kompetencije koje vode povećanom samopouzdanju i otpornosti koja će im trebati da se suoče s budućim izazovima. Neusmjerena igra omogućuje djeci da nauče kako raditi u grupama, dijeliti, pregovarati, rješavati sukobe i naučiti vještine samozastupanja.
Jedna velika prednost igre u dječjem razvoju je i odnos s roditeljima ili skrbnicima. Kada roditelji promatraju svoju djecu u igri ili im se pridruže u igri koju pokreću djeca, dobivaju jedinstvenu priliku vidjeti svijet iz djetetove perspektive dok dijete plovi svijetom koji je savršeno stvoren da odgovara njegovim potrebama. Interakcije koje se odvijaju kroz igru govore djeci da im roditelji u potpunosti posvećuju pozornost i pomažu u izgradnji trajnih odnosa.
Roditelji koji imaju priliku zaviriti u svijet svoje djece uče učinkovitije komunicirati sa svojom djecom i dobivaju drugo okruženje koje nudi nježno, brižno vodstvo. Manje verbalna djeca možda mogu izraziti svoja stajališta, iskustva, pa čak i frustracije kroz igru, dajući roditeljima priliku da steknu potpunije razumijevanje njihove perspektive. Vrlo jednostavno, igra nudi roditeljima prekrasnu priliku da se u potpunosti uključe u razvoj svoje djece.
Igra je također i sastavni dio akademskog okruženja. Osigurava da školsko okruženje prati društveni i emocionalni razvoj djece, kao i njihov kognitivni razvoj. Dokazano je da igra pomaže djeci da se prilagode školskom okruženju, pa čak i da poboljša dječju spremnost za učenje, ponašanje pri učenju i vještine rješavanja problema. Socijalno-emocionalno učenje najbolje je integrirano s akademskim učenjem.
Igračke su predmeti koje djeca koriste za zabavu dok istovremeno istražuju prekrasan svijet oko sebe, neprestano se educiraju, igraju uloge i istražuju kako najbolje izraziti svoje emocije.
Budući da se igračke mogu koristiti kao simboli za druge stvari, one imaju veliki potencijal pomoći djeci da razumiju veće koncepte.
Tjelesna aktivnost ima vrlo važan učinak na zdravlje i razvoj djece. Nedostatak tjelesne aktivnosti donosi mnoge bolesti. Ako tjelesna aktivnost uključuje i igru, njezina se učinkovitost još više povećava i djeca je rade s velikim zadovoljstvom. U tom smislu, važne su preferencije igara koje uključuju tjelesnu aktivnost. Stoga, igračke igraju ključnu ulogu u promicanju tjelesnog razvoja djeteta. Potiču finu i grubu motoriku, koordinaciju, ravnotežu i svijest o prostoru.
Igračke koje uključuju slaganje, građenje, puzanje, hodanje ili bacanje pomažu djeci da razviju mišiće i poboljšaju koordinaciju ruku i očiju.
Za razvoj fine motorike pomogle bi igračke koje uključuju nošenje, hvatanje, pisanje, crtanje geometrijskih slika olovkom, rezanje papira škarama, igranje glinom i slično. Uz zadovoljstvo koje sve to stvara, djeca se također kognitivno razvijaju. S druge strane, budući da se neke od ovih aktivnosti igre igračkama provode na otvorenom, poput vožnje romobila, smanjena je stopa pretilosti i zadovoljena je potreba za vitaminom D zahvaljujući sunčevoj svjetlosti. Uz navike tjelesne aktivnosti kod djece koja su u kontaktu s prirodom, u ranoj se dobi razvija ljubav prema prirodi i životinjama. U isto vrijeme, stope depresije i anksioznosti kod djece se smanjuju i povećava se kvaliteta njihovog sna.
Igračke mogu značajno utjecati na djetetov kognitivni razvoj. Potiču znatiželju, vještine rješavanja problema, kreativnost i maštu.
Kognitivni razvoj može se tumačiti kao sposobnost učenja i razmišljanja kod djece. Poboljšava dječju sposobnost razumijevanja stvari i rješavanja jednostavnih problema. U tom smislu, igra također podržava kognitivni razvoj kao i u svim aspektima rasta. Igra se može igrati s jednom ili više osoba, može se igrati slobodno, a igračke svojim djelovanjem na djecu podupiru razvoj. Djeca kroz igre prirodno uče mnoge stvari.
Ljudi imaju biološku tendenciju organiziranja i prilagođavanja kako bi postigli ravnotežu, pa se tako i djeca mogu mentalno prilagoditi interakcijom s okolinom zahvaljujući igri i igračkama. Ovi mentalni aranžmani izgrađeni su na prethodnim iskustvima. Stoga, kroz igru, dijete lakše prolazi faze razvoja, učenja i sazrijevanja.
Socijalna interakcija ključna je za dječji društveni razvoj, a igračke mogu olakšati taj proces.
Društvene igre, igra pretvaranja i igračke koje potiču dijeljenje i mijenjanje pomažu djeci u učenju društvenih vještina, suradnje, empatije i rješavanja sukoba. Ta iskustva postavljaju temelje za zdrave odnose i učinkovitu komunikaciju.
Igračke mogu utjecati na djetetov emocionalni razvoj pružajući puteve za samoizražavanje i emocionalno istraživanje. Lutke i plišane životinje mogu pomoći u poticanju empatije, njegovanju i razumijevanju emocija. U tome im pomažu igračke koje djeci omogućuju glumljenje različitih scenarija.
Istraživanja su pokazala da djeca koja se bave složenim oblicima sociodramatskih igara imaju bolje socijalne vještine, više empatije, više mašte i finiju sposobnost razumijevanja stvari. Manje su agresivni i pokazuju više samokontrole i više razine razmišljanja. Stoga, potrebno okruženje za igranje igara s djecom treba pripremiti bez pretjerane borbe za akademsko opterećenje.
Igranje je društvena aktivnost. Igrom i igračkama dijete izlazi iz svog unutarnjeg svijeta i počinje komunicirati s vanjskim svijetom. Kroz igru se uči pozdraviti, predstaviti se, sudjelovati u igri, poštovati ljude oko sebe, čekati na red, dijeliti te se stječe sposobnost rješavanja problema, poštivanja pravila i obrane svojih prava od drugih. Uloga se počinje razvijati kroz oponašanje kako bi se naučio stvarni svijet. Uz igru kuće uče uloge kao što su majka, otac, brat i sestra. Oni uvježbavaju život igrama kao što su kuhanje, pranje, peglanje i popravak automobila.
Ljubav, radost, smijeh, tuga, plač, strah, ljutnja, tvrdoglavost, ljubomora i agresija znakovi su emocija. Tijekom igre igračkama djeca otkrivaju ne samo osjećaje koji ih vesele, već i svoje strahove, ljubomoru i negativne emocije s kojima se ne mogu nositi. Uče se nositi sa svojim strahovima, kontrolirati ljubomoru i kontrolirati svoje emocije. Roditelji mogu prepoznati i pomoći u ljubomori svog novog brata ili sestre tako što će se igrati s njima ili crtati. Igra je vrlo važna u ranom otkrivanju i rješavanju ovog problema. Hospitalizacija, cijepljenje i operacija ponekad stvaraju loše iskustvo za dijete i obitelj, a pokazalo se da igre i igračke smanjuju anksioznost u tom procesu.
Igračke imaju značajan utjecaj na razvoj djeteta i igraju ključnu ulogu u poticanju kognitivnog, fizičkog, društvenog i emocionalnog rasta.
Odabirom igračaka primjerenih dobi djeteta koje su u skladu s djetetovom razvojnom fazom, roditelji mogu pružiti zanimljiva i obogaćujuća iskustva koja potiču učenje i razvoj vještina.
Osim toga, aktivna uključenost roditelja u interakcije temeljene na igri poboljšava povezanost, razvoj jezika i socijalne vještine. Uzimajući u obzir sigurnost, razvojni stupanj, raznolikost i djetetove interese, roditelji mogu odabrati najbolje igračke koje će podržati cjeloviti razvoj njihova djeteta.
Uz pomoć u razvoju djeteta, igra je i prije svega jednostavna radost koja je cijenjeni dio djetinjstva!