Odaberite neki od proizvoda iz našeg kataloga i dodajte u košaricu.
Djeca su po prirodi radoznala i sklona istraživanju svijeta oko sebe. Odabirom poticajnih igračaka, prikladnih njihovu uzrastu i interesima, možete im od najranije dobi omogućiti da razvijaju te senzibilitete, a tako i zamjetno doprinijeti razvitku raznih njihovih vještina.
Jedan od najučinkovitijih načina da u djece dugoročno njegujete želju za znanjem i proaktivno djelujete na njihov napredak u raznim poljima je odabir interaktivnih igračaka. One nisu samo igračke koje na razne načine zaokupljaju pozornost djece, nego svestrani alati presudni za njihov cjelovit intelektualni, motorički i socijalni razvoj.
S interaktivnim je igračkama u pravilu riječ o dinamičnoj nadogradnji koncepata igranja, u kojemu se tradicionalne igračke povezuju sa suvremenim tehnološkim dostignućima kako bi se proizvelo poticajno, produktivno i značajno iskustvo igre.
Za razliku od pasivnih igračaka, predviđenih za jednoliku i donekle predvidljivu uporabu, interaktivne igračke reagiraju na postupke djece čime im omogućuju aktivno i domišljato utjecati na proces igre. No zahvaljujući njihovoj slojevitosti, uz sate bezbrižne razonode, ove igračke pružaju razvoj širokog spektra vještina.
Tijekom godina su osmišljene različite vrste interaktivnih igračaka koje bi poticale slobodno istraživanje mogućnosti igre, a danas je njihov raspon izrazito širok, pogotovo uzevši u obzir digitalni razvoj svijeta te njegovo umrežavanje.
Oslanjajući se na elemente poput zvukova i svjetlosnih podražaja, površina različitih tekstura, povezivih elemenata koji zajedno tvore cjelinu, rekvizita za glumu ili pribora za rad, interaktivne igračke djeluju na sva dječja osjetila, povećavajući njihovu uronjenost u prostor igre. Igrajući se s njima, djeca dobivaju priliku samostalno oblikovati iskustvo igre te na njega aktivno utjecati, što se svojski i pozitivno odražava na čitav niz vještina.
Njihova ključna prednost počiva na tome da istovremeno odgovaraju raznim uzrastima i stadijima razvoja. Gdje će se mlađa djeca interesirati za šarene i privlačne igračke, starija će biti sklonija složenijim igračkama koje zahtijevaju određen kognitivni napor. Drugim riječima, prednosti su interaktivnih dječjih igračaka dalekosežne, a njihov učinak na razvoj djeteta znatan.
Od fizičkih igračaka s interaktivnim značajkama do digitalnih platformi, od puzzli (koje nude gotovo beskonačne mogućnosti u izgradnji oblika i struktura) do sofisticiranih robotičkih igračaka te aplikacija usmjerenih aktivnom učenju, interaktivne igračke služe uzbudljivu poticanju razvoja kritičkog razmišljanja, motoričkih sposobnosti, socijalnih vještina te inovativnom upoznavanju s novim konceptima.
Premda im je primarna funkcija zabava i razonoda, istraživanja su pokazala da je uloga igračaka u djece zapravo višestruka, a ulaganje u inovativne i slobodne procese igre ključ za dugoročni razvoj njihovih vještina.
Djeca igranjem s interaktivnim igračkama samostalno usvajaju znanja i praktične navike presudne za njihov daljnji razvitak, pružajući si temelje za dubinsko razumijevanje svijeta oko sebe i kreativan pristup svojemu okruženju.
Koristeći igru kao sredstvo, a ne krajnji cilj interakcije, stručnjaci osmišljavaju sve kompleksnije igračke čiji je osnovni zadatak podržati dugoročni napredak kritičkog mišljenja i socijalnih vještina, komunikacije, motorike i opće kreativnosti.
Interaktivne igračke važne su za razvijanje kognitivnih vještina u djece jer aktivno stvaraju prilike za kritičko i logičko razmišljanje te kreativno rješavanje problema. Pomoću njih djeca sama analiziraju informacije i donose odluke, nadograđuju prostornu inteligenciju i aktivno smišljaju rješenja za probleme (kao u setovima za konstrukciju, labirintima, ili razvrstavanju oblika).
Tako i praktično istražuju uzročno-posljedične veze, odnosno jačaju pamćenje i koncentraciju, zbog čega se od malih nogu na zabavan način spremaju na cjeloživotno učenje i uspjeh. Kocke za slaganje, memorijske igre te jednostavnije slagalice i igre na ploči omogućit će im da prepoznaju oblike i boje, percipiraju uzorke i odnose među predmetima, slijede upute te izoštre matematičke vještine i ranu pismenost.
Igranje s interaktivnim igračkama djeci od najranije dobi omogućuje usvajanje ključnih socijalnih vještina (npr. dijeljenje s drugima, naizmjenično i zajedničko igranje, rješavanje sukoba), a pruža im priliku prepoznati različite emocije te ih primjereno izraziti.
Ona tako razvijaju empatiju, uče se ponašati u raznim socijalnim situacijama i sklapati trajna prijateljstva. Igranje uloga, izmišljanje i pričanje priča, kooperativne igre na ploči ili interaktivne slikovnice omogućuju im odmalena izgraditi zdravu komunikaciju s vršnjacima i starijima, a potiču suradništvo, suosjećanje i samoregulaciju. Drugim riječima, djeca stječu vještine ključne za kasnije snalaženje u životu.
Od jednostavnog hvatanja do složenijih operacija poput trčanja i skokova, koordinacija tijela, usavršavanje vizualno-motoričke sposobnosti i vježbanje spretnosti nezaobilazan su dio igranja s interaktivnim igračkama.
Upravljanje manjim predmetima (npr. kockicama) ili bavljenje aktivnostima precizne pokrete (npr. rezanje škarama) razvit će finu motoriku i spretnost, dok će gruba motorika jačati odabirom igračaka koje potiču aktivnu igru, fizičke radnje ili koordinaciju ruke i očiju (npr. sviranje instrumenta ili sportovi).
Igračke prilagođene pojedinom uzrastu mogu, k tome, pospješiti ravnotežu i usklađivanje pokreta, a prostorna inteligencija može itekako profitirati od setova za izgradnju ili kocki za slaganje jer zahtijevaju razvijenu percepciju i trodimenzionalno upravljanje predmetima.
Interaktivne igračke svojski se odražavaju na jezične i komunikacijske vještine. Igranjem igara ili igranjem s igračkama bogatima jezičnim sadržajem, djeca s jedne strane jačaju jezične sposobnosti, a s druge pak stječu osnovne komunikacijske alate za kasnije društvene interakcije.
To se može ticati pričanja ili slušanja priča, naizmjeničnog igranja uloga, interaktivnih slikovnica, usvajanja verbalnih i neverbalnih signala ili vježbi slušanja, razumijevanja i izgovora.
U svakom slučaju djeca aktivno vježbaju svoje jezične vještine, uče prepoznati i proizvoditi lingvističke obrasce te šire svoj vokabular, zbog čega jezična tečnost i komunikacijske sposobnosti neprestano rastu. Lutke ili igre s izrazima lica potiču usvajanje govora tijela, primjerenih izraza lica i gestikulacija; djeca se tako od najranije dobi uče izražavati i povezivati s drugima.
Pružajući otvorene mogućnosti za istraživanje te samoizražavanje, interaktivne igračke izrazito utječu na razvoj kreativnosti u djece. Odabirom igračaka poput lutaka, akcijskih figura ili setova za igru, djeca oslobađaju maštu i samostalno stvaraju okvire igre, izmišljaju svjetove, uloge i priče čineći proces igre inovativnim i spontanim.
Druge pak djeci daju alate za umjetničko izražavanje (crtanje, slikanje, sviranje instrumenata, glumu...) potičući slobodno i maštovito istraživanje vlastita potencijala u određenom mediju. Mogu se i svojski odraziti na samopouzdanje djeteta, s obzirom na to da ih potiču na eksperimentiranje, rizike i učenje iz grešaka.
Usvajajući neuspjehe kao sastavni dio učenja, interaktivne igračke potiču djecu na istraživanje novih ideja te izazivanje vlastitih mogućnosti. U kolektivu se pritom igranje može odraziti na zdravo suradništvo i vrijednost timskog rada.
Da biste svojem djetetu osigurali usmjereno i poticajno iskustvo igre, obratite pozornost na naše savjete.
Interaktivne igračke suvremena su nadogradnja tradicionalnih igračaka, ali i metoda igranja, koje u djece na različite načine potiču razvoj kreativnosti, logičkog razmišljanja, socijalnih vještina te motoričkih sposobnosti.
Njihova je upadljiva prednost to što su prilagodljive konkretnom procesu igre, a potiču prirodne afinitete djece različita uzrasta. Igrajući se s njima, djeca dobivaju priliku samostalno usmjeriti iskustvo igre te razviti brojne vještine ključne za funkcioniranje u kasnijemu životu.
Pri odabiru interaktivnih igračaka, vodite računa o uzrastu i interesima djeteta. Tako ćete mu uvijek moći pružiti poticajno iskustvo igre, usmjereno cjelovitu razvoju i dugoročnom učenju.